Pages

Saturday, June 5, 2010

CTRL+C = copy + (bocor rahsia anda)

Assalamualaikum w.b.t... huh..!!

hari nie online tengok blog orang lain, terjumpa la perkara nie. aku dapat info CTRL+C untuk 'copy' kan.. korang pon pernah wat kan kerja 'copy paste' nie. thanks to akufid.blogspot.com sebab die post kat blog die. (copy n paste je dari page die,tq ea owner blog..hehe)

"Korang taw x, apabila anda menggunakan Internet Explorer.(I.E) tuu kita banyak 'copy' pelbagai data dengan menekan CTRL+C dan 'paste' kan ia dimana-mana.. (ooo.. baik mengaku cepat..) haa.. sebenarnya, 'copy' ini tersimpan di 'clipboard' dan boleh di akses daripada net dengan menggunakan kombinasi javascripts dan ASP. x percaya try tengok..

cuba korang wat sendiri
1) copy apa jua jenis text dengan menekan CTRL+C
2) klik link ini [di sini]

Anda akan melihat text yang anda 'copy' tadi di skrin dimana ia telah di akses oleh website ini..

dengan ini korang semua jangan sesekali menjadi pemalas @ balok liat ea mengunakan jari-jemari cantik tuu apabila menggunakan internet.. jangan guna CTRL+C sebagai jalan pintas untuk memasukkan sebarang data-data sensitive.. (macam password, creditcard numbers, PIN and etc.).

dengan ini menjadi teramat senang untuk meng'extract' text dari 'clipboard' untuk mencuri maklumat sensitive korang ye..!!!


p/s: tuu kalo pakai I.E.. kalo firefox x taw pulak.. hehe..!! "

-skali lagi credit to akufid.blogspot.com-

No comments:

Post a Comment

Dengan Nama ALLAH